Belediyemiz adına gelen kurumsal evrakların ve dilekçelerin Elektronik Belge Yönetim Sistemine uygun olarak; teslim alınması, içeriklerinin incelenmesi ve ilgili müdürlüklerinin tespiti sonrası elektronik ortamda kayda alınıp fiziki evrakların ilgili müdürlüklere teslimi, konusu itibariyle birden fazla müdürlüğü ilgilendiren gelen evrakların ilgili müdürlüklere dağıtımı sonrası cevabi yazıların toplanarak ilgili kişi, kurum ve kuruluşlara KEP, posta veya kurye aracılığı ile gönderilmesi,
Belediye Başkanının onayı ile birimlerden gelen tekliflere göre Belediye Meclis gündeminin hazırlanması, meclis toplantılarına nezaret edilmesi, ses kayıtlarının çözümü, alınan kararların ilgili birim ve makamlara iletilmesi,
Belediye Encümen gündeminin hazırlanarak üyelere dağıtımı, alınan kararların yazılıp imza süreci tamamlandıktan sonra ilgili birimlere zimmetle teslimi ve arşivlenmesi,
İlçemizde ikamet eden veya izin evrakı ile başvuru yapan vatandaşlarımızın resmi nikah başvurularının alınarak nikah akitlerinin Belediye Başkanının yetki verdiği memurlar tarafından yapılması ve ilgili belgelerin arşivlenip muhafaza edilmesi,
Nikâh Sarayının genel bakım, temizlik ve çevre düzenleme işlerinin takibinin yapılması, nikah akitlerinin yapıldığı salonların teknik, temizlik ve bakım işlerinin yaptırılması, Nikah Sarayına gelen üst düzey protokol erkanının karşılanıp ağırlanması,
Yazı İşleri Müdürlüğü Görev, Yetki, Çalışma Usul ve Esasları Yönetmeliğindeki ilkeler çerçevesinde müdürlüğün görev alanına giren tüm iş ve işlemlerin mevzuat hükümlerine uygun olarak yerine getirilmesinden sorumludur.